16 Kasım 2017 Perşembe

BALKABAKLI KEK



   Çok az malzeme ile mis kokulu  içi kremamsı dışı çıtır pasta gibi bir kek çıktı ortaya .Annem çay saatine kardeşim okul beslenmesine ben de ara öğüne yakıştırdım.Hemen bırakıyorum tarifi yapan herkese afiyet olsun 

Balkabaklı Tarçınlı Fit Kek


 Malzemeler
  •  4 su bardağı balkabağı püresi
  • 10 -12 adet hurma (incir de olur)
  • 1 su bardağı tam buğday unu
  • 1/2 su bardağı yulaf
  •  Tarçın
  •  Kabartma tozu  
  1. Balkabaklarını tencerede haşayıp soğuduktan sonra haşlanmış balkabağını blenderdan geçirip püre haline getirdim.
  2. Hurmaları da 5 dk sıcak suda bekletip blendırdan geçirdim.
  3. Daha sonra tüm malzemeleri karıştırıp yağladığım kalıba döktüm.

  ve son olarak  üzerini ceviz ve bitter çikolata ile süsledim ve 180 derece fırında 30 dk pişirdim.Afiyet olsun :)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder